Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

  1. Definities
  2. Identiteit van de ondernemer
  3. Toepasselijkheid
  4. Het aanbod
  5. De overeenkomst
  6. Herroepingsrecht
  7. Kosten in geval van herroeping
  8. Uitsluiting herroepingsrecht
  9. De prijs
  10. Conformiteit en garantie
  11. Levering en uitvoering
    11A. Opslag van producten
  12. Betaling
  13. Klachtenregeling
  14. Geschillen
  15. Aanvullende of afwijkende bepalingen
  16. Livestream-verkoop en bewijskracht

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de klant gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst op afstand aangaat met MegaWereld;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de klant of MegaWereld in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de klant om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  6. Ondernemer: MegaWereld, de rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan klanten aanbiedt;
  7. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door MegaWereld georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  8. Overmacht: situaties waarin MegaWereld ondanks alle zorgvuldigheid niet in staat is om aan zijn verplichtingen te voldoen als gevolg van externe invloeden die niet redelijkerwijs voorzienbaar waren en waarover MegaWereld geen controle kan uitoefenen. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, natuurlijke rampen (zoals aardbevingen, overstromingen), oorlog, terrorisme, overheidsmaatregelen, stakingen, storingen in energie- of telecommunicatienetwerken, en fouten of vertragingen veroorzaakt door post- of koeriersdiensten.
  9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat klant en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  10. Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden van MegaWereld.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Sanortis (handelend onder de handelsnaam MegaWereld)
Vestigingsadres: Fascinatio Boulevard 708 8503, 2909VA Capelle aan den IJssel, Nederland
E-mailadres: info@megawereld.nl
KvK-nummer: 74530909
Btw-identificatienummer: NL002406661B30

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van MegaWereld en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen MegaWereld en de klant.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij MegaWereld zijn in te zien en zij op verzoek van de klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de klant langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de klant zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Elk aanbod van MegaWereld is vrijblijvend en heeft een beperkte geldigheidsduur, welke duidelijk bij het aanbod vermeld wordt.
  2. MegaWereld is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen. Indien een aanbod wordt gewijzigd of ingetrokken voordat het is aanvaard door de klant, heeft de klant geen recht op uitvoering van het oorspronkelijke aanbod.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Als MegaWereld gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden MegaWereld niet.
  4. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod verbonden zijn, inclusief de voorwaarden van herroepingsrecht, leveringswijze, en betalingsvoorwaarden.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. MegaWereld kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.


Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt MegaWereld onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door MegaWereld is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft MegaWereld passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving. Als de klant elektronisch kan betalen, zal MegaWereld daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. MegaWereld kan zich—binnen wettelijke kaders—op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien MegaWereld op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. MegaWereld zal bij het product of dienst aan de klant de volgende informatie, elektronisch of op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. a. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de klant van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    b. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    c. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij MegaWereld deze gegevens al aan de klant heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst.


Artikel 6 – Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de klant of een vooraf door de klant aangewezen en aan MegaWereld bekendgemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikmaakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking aan MegaWereld retourneren, conform de door MegaWereld verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de klant gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal MegaWereld dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door MegaWereld of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de klant is gebruikt, tenzij de klant nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de klant zelf, is de klant aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. MegaWereld kan het herroepingsrecht van de klant uitsluiten voor producten en diensten zoals beschreven in dit artikel, overeenkomstig artikel 6:230p BW. Deze uitsluiting geldt uitsluitend indien dit door MegaWereld duidelijk is vermeld in het aanbod, dan wel tijdig voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is in het bijzonder van toepassing op producten en diensten die binnen het kader van de bedrijfsactiviteiten van MegaWereld voorkomen, waaronder maar niet beperkt tot:
    a. Producten waarvan de verzegeling is verbroken of die geopend zijn, waaronder maar niet beperkt tot Pokémon booster packs die tijdens een livestream (“rip & ship”) op verzoek van de klant worden geopend.
    b. Diensten die met uitdrukkelijke toestemming van de klant onmiddellijk worden uitgevoerd, waaronder het uitvoeren van livestream-openingen, waarbij de klant afstand doet van zijn herroepingsrecht zodra de dienst is uitgevoerd.
    c. Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn of tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de klant, waaronder samengestelde mystery boxes.
    d. Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden of waarvan de staat na opening niet kan worden hersteld.
    e. Producten die snel in waarde kunnen dalen of stijgen doordat zij onderdeel zijn van een speculatieve verzamelmarkt, waaronder Pokémon-kaarten, sealed producten, limited editions en collectible items.
  3. Voor alle in lid 2 genoemde gevallen geldt dat het live tonen van de inhoud tijdens een livestream geldt als volledige en bindende levering van het product. De klant erkent dat de staat, inhoud en kwaliteit van het product door MegaWereld correct is geleverd op moment van opening tijdens de livestream, ongeacht de latere verzending van de fysieke goederen.

Artikel 9 - De prijs

  1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  2. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  3. In afwijking van het vorige lid kan MegaWereld producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar MegaWereld geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  4. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  5. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien MegaWereld dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de klant de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. 
  7. Voor producten waarvan de waarde substantieel kan fluctueren op korte termijn door externe marktomstandigheden waarop MegaWereld geen invloed heeft — waaronder Pokémon-kaarten, sealed producten, beperkte oplages en andere verzamelobjecten — geldt dat MegaWereld zich het recht voorbehoudt om, indien de marktwaarde na totstandkoming van de overeenkomst maar vóór levering significant stijgt of daalt, de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. In een dergelijk geval wordt het volledige aankoopbedrag onverwijld gerestitueerd, zonder dat MegaWereld gehouden is tot enige vorm van (gevolg)schadevergoeding.

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

  1. MegaWereld staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat MegaWereld er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door MegaWereld, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de klant op grond van de overeenkomst tegenover MegaWereld kan doen gelden. De klant is erop gewezen dat hij zich onverminderd kan beroepen op de wettelijke garantie, ongeacht het bestaan van een door MegaWereld verstrekte garantie.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 weken na levering aan MegaWereld gemeld te worden. Bij gebreken dient de klant MegaWereld in de gelegenheid te stellen deze te herstellen of het geleverde te vervangen.
  4. De garantieperiode van MegaWereld komt overeen met de fabrieksgarantieperiode. MegaWereld is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de klant, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie geldt niet indien:
    - De klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of gemodificeerd of door derden heeft laten repareren/modificeren;
    - De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van MegaWereld en/of op de verpakking behandeld zijn;
    - De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. MegaWereld zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan MegaWereld kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal MegaWereld geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de levering vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding.
  5. Het risico van beschadiging, diefstal, verlies of vermissing van producten gaat over op de klant op het moment dat de vervoerder de zending volgens het Track & Trace-systeem heeft geregistreerd als zijnde afgeleverd op het door de klant opgegeven afleveradres, ongeacht of de klant de zending persoonlijk in ontvangst heeft genomen.
  6. Een door de vervoerder geregistreerde afleverstatus, inclusief een geregistreerde handtekening, geldt als onweerlegbaar bewijs van correcte levering, tenzij de klant het tegendeel met objectief en overtuigend bewijs aantoont. Zonder dergelijk bewijs wordt levering geacht rechtsgeldig te hebben plaatsgevonden.
  7. Indien de klant niet aanwezig is op het aflevermoment en de vervoerder gebruikmaakt van gangbare aflevermethoden (zoals afgifte bij buren, afleveren op een veilige plek of afleveren bij een afhaalpunt), geldt levering als voltooid en geschiedt dit volledig voor risico van de klant.
  8. Indien MegaWereld besluit een zending verzekerd te verzenden, wordt in geval van schade, verlies of vermissing maximaal het door MegaWereld afgesloten verzekerde bedrag uitgekeerd. MegaWereld is nimmer gehouden tot vergoeding van bedragen boven de verzekerde waarde.
  9. MegaWereld bepaalt naar eigen inzicht óf een zending verzekerd wordt verzonden en tot welk bedrag. De klant kan geen aanspraak maken op een hoger verzekeringsbedrag dan daadwerkelijk door MegaWereld is afgesloten.
  10. MegaWereld is niet aansprakelijk voor schade of verlies van producten veroorzaakt door derden, waaronder maar niet beperkt tot post- en koeriersdiensten. Deze handelingen vallen onder overmacht, aangezien MegaWereld geen directe controle heeft over de uitvoering van deze diensten.
  11. Retourneren van producten is uitsluitend mogelijk indien dit in overeenstemming is met de wettelijke bepalingen en de voorwaarden zoals opgenomen in artikelen 6 t/m 8 van deze algemene voorwaarden.

Artikel 11A – Opslag van producten op verzoek van de klant

  1. Indien de klant na aankoop verzoekt om (tijdelijke) opslag van producten, geschiedt deze opslag volledig voor risico van de klant.
  2. MegaWereld is niet aansprakelijk voor schade, verlies, diefstal, vermissing, brand-, rook-, water- of vochtproblemen, natuurrampen of andere vormen van schade die tijdens opslag ontstaan, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van MegaWereld.
  3. De klant wordt erop gewezen dat opslag van waardevolle producten zoals Pokémon-kaarten of sealed items leidt tot verhoogd risico op waardeverandering, temperatuur- of vochtgevoelige schade en andere opslagrisico’s.
  4. MegaWereld adviseert klanten om producten zo spoedig mogelijk te laten verzenden.

Artikel 12 - Betaling

  1. Tenzij anders overeengekomen, dienen betalingen aan MegaWereld te worden voldaan binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst, maar voorafgaand aan de levering van producten of diensten.
  2. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan MegaWereld te melden.
  3. In geval van wanbetaling door de klant heeft MegaWereld het recht om de vooraf aan de klant kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen. Dit omvat eventuele incassokosten en wettelijke rente.
  4. Indien de klant in gebreke blijft met de betaling binnen de gestelde termijn, is MegaWereld gerechtigd de levering van de producten op te schorten totdat de betaling is ontvangen. Dit geldt ook voor eventuele vervolgopdrachten of andere lopende overeenkomsten.
  5. MegaWereld behoudt zich het recht voor om een vooruitbetaling of zekerheidstelling te verlangen bij bestellingen boven een bepaalde waarde, waarover vooraf communicatie met de klant zal plaatsvinden.

Artikel 13 - Klachtenregeling

  1. MegaWereld beschikt over een klachtenprocedure die gepubliceerd is op de website van MegaWereld. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen een redelijke termijn, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij MegaWereld.
  2. Bij MegaWereld ingediende klachten worden binnen 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal MegaWereld de klant binnen de 14 dagen een ontvangstbevestiging sturen met een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn of binnen 3 maanden na indiening van de klacht naar tevredenheid van de klant kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling zoals omschreven in Artikel 14.

Artikel 14 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen MegaWereld en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de klant en MegaWereld over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door MegaWereld te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, indien de klant een consument is, zowel door de klant als door MegaWereld worden voorgelegd aan de Geschillencommissie via een geschikt platform voor online geschillenbeslechting, zoals gereguleerd door de Europese Commissie of aan een bevoegde rechter in Nederland, tenzij de partijen een andere vorm van geschillenbeslechting overeenkomen.
  3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de klant zijn klacht eerst binnen redelijke termijn aan MegaWereld heeft voorgelegd.
  4. Wanneer een geschil wordt voorgelegd aan de geschillencommissie, is MegaWereld gebonden aan de uitspraak van deze commissie. Hetzelfde geldt voor de klant, tenzij deze binnen zes weken na de uitspraak van de commissie kenbaar maakt het geschil aan de bevoegde rechter voor te willen leggen. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze door de commissie op dat moment zijn vastgesteld.
  5. Indien de klant een geschil wil voorleggen aan de geschillencommissie, is MegaWereld aan deze keuze gebonden. Wanneer MegaWereld een geschil wil voorleggen, moet de klant binnen vijf weken nadat MegaWereld schriftelijk zijn wens daartoe kenbaar heeft gemaakt, schriftelijk uitspreken of hij zulks ook wenst of dat hij het geschil wil laten beslechten door de bevoegde rechter. MegaWereld behoudt in dat geval het recht om het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
  6. Voor geschillen waarbij geen verplichte geschillencommissie betrokken is, geldt dat de rechtbank binnen het arrondissement waar MegaWereld gevestigd is, exclusief bevoegd is om kennis te nemen van geschillen tussen MegaWereld en de klant.

Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende afspraken of afspraken die afwijken van deze algemene voorwaarden, moeten schriftelijk worden vastgelegd en zijn alleen geldig indien ze door beide partijen zijn ondertekend.
  2. Deze algemene voorwaarden zullen op de website van MegaWereld gepubliceerd worden en zijn voor iedereen toegankelijk. Op verzoek kunnen deze voorwaarden kosteloos worden toegestuurd aan de klant.
  3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijft het overige in deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. MegaWereld en de klant zullen in dat geval in overleg treden om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht worden genomen.
  4. Wijzigingen in deze algemene voorwaarden zullen slechts van kracht zijn nadat deze op gepaste wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de klant meest gunstige bepaling zal prevaleren.
  5. Aan een speciaal aanbod kunnen mogelijk andere levertijden verbonden zijn, deze zullen ook tijdens het aanbod vermeld worden.
  6. Bij het foutief ingeven van de adresgegevens worden de rechten op herroeping veranderd tot het ‘’verloren product’’ weer in het zicht is gekomen. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de consument om deze gegevens naar juistheid in te vullen.
  7. We zijn niet aansprakelijk voor de risico’s die gelopen worden met een van onze producten die op een andere manier dan de aangegeven beschrijving gebruikt wordt.

Artikel 16 – Livestream-verkoop en bewijskracht

  1. Bij bestellingen die plaatsvinden tijdens een livestream geldt de mondelinge of chatbevestiging van de klant als een bindende overeenkomst.
  2. Het live openen (“rip & ship”) van producten geldt als volledige en correcte levering van de staat, inhoud en kwaliteit van het product.
  3. Videobeelden, livestream-fragmenten of opgeslagen materiaal van de opening vormen bindend bewijs in geval van een geschil.
  4. De klant erkent dat na opening tijdens de livestream het product wordt beschouwd als geleverd en kan geen aanspraak meer maken op herroeping, wijziging, terugbetaling of vervanging, tenzij sprake is van een fout die direct tijdens de livestream aantoonbaar door MegaWereld is gemaakt.
  5. Het moment van de livestream-opening geldt als het enige juridische moment van levering en vaststelling van inhoud en staat van de producten.
    Eventuele meldingen van vermeend ontbrekende, onjuiste of beschadigde kaarten dienen door de klant uitsluitend tijdens de livestream kenbaar te worden gemaakt.
    Latere meldingen — zowel vóór als ná ontvangst van het fysieke pakket — worden niet geaccepteerd, omdat de inhoud reeds volledig en bindend is vastgesteld tijdens de livestream.
  6. Ter bescherming van zowel de klant als MegaWereld adviseert MegaWereld om, waar gewenst, screenshots of korte schermopnames te maken van de pulls tijdens de livestream. Deze aanvullende beelden kunnen de klant ondersteunen bij het terugzoeken van eerdere openingen. Deze opnames dienen uitsluitend ter eigen referentie; de officiële en bindende bewijsvoering blijft te allen tijde gebaseerd op de originele livestream-beelden van MegaWereld.